Przeglądaj treść
C5 Aircross Concept
Komfortowy rodzinny SUV
Citroën C5 Aircross Concept, zbudowany na platformie STLA Medium grupy Stellantis, to pojazd o mocnym i charyzmatycznym wizerunku, przystosowany do różnych źródeł napędu. Zwarta i muskularna stylistyka zapewnia mu też optymalne właściwości aerodynamiczne. W segmencie SUV‑ów sylwetka pojazdu często niekorzystnie wpływa na te parametry. Dlatego też projektanci zastosowali szereg zabiegów, które mają temu przeciwdziałać: nadwozie stanowi obszerną bryłę zamkniętą w opływowych płaszczyznach.

Ekskluzywna stylistyka

W modelu C5 Aircross Concept Citroën wprowadza nową jakość pod względem stylistyki i dynamiki.

Sygnatura świetlna

Z przodu, nowa 3-punktowa sygnatura świetlna, charakterystyczna dla najnowszych modeli marki
Tył zachowując styl 3-punktowej sygnatury świetlnej, projektanci zinterpretowali tak że cała architektura jest spektakularna

Efektywność

Podstawą koncepcji stylistycznej modelu są opływowe kształty nadwozia, zapewniające korzystne właściwości aerodynamiczne. Projektanci musieli przezwyciężyć typowe dla SUV‑ów wyzwania wynikające z ograniczeń konstrukcyjnych, które często pogarszają aerodynamikę.

Ekskluzywna stylistyka

W modelu C5 Aircross Concept Citroën wprowadza nową jakość pod względem stylistyki i dynamiki.

Sygnatura świetlna

Z przodu, nowa 3-punktowa sygnatura świetlna, charakterystyczna dla najnowszych modeli marki
Tył zachowując styl 3-punktowej sygnatury świetlnej, projektanci zinterpretowali tak że cała architektura jest spektakularna

Efektywność

Podstawą koncepcji stylistycznej modelu są opływowe kształty nadwozia, zapewniające korzystne właściwości aerodynamiczne. Projektanci musieli przezwyciężyć typowe dla SUV‑ów wyzwania wynikające z ograniczeń konstrukcyjnych, które często pogarszają aerodynamikę.
Muskularny SUV
Asertywna stylistyka

 

C5 Aircross Concept ukazuje zachwycające nowe proporcje tego, jak może wyglądać kolejny SUV segmentu C.

 

Pionowy pas przedni z nowym logo znamionuje moc i płynność. Sylwetka opiera się na poszerzonym rozstawie kół i wyraźnie zaznaczonych nadkolach. Tak zaprojektowane nadwozie prezentuje się solidnie i budzi respekt na drodze. Za prawie pionową tylną klapą kryje się obszerny bagażnik.

Sygnatura świetlna
Innowacyjna stylistyka

Układ świateł przypominający przeszywające spojrzenie optycznie poszerza samochód. Przednia sygnatura świetlna może kojarzyć się z wysokim statusem, ale także z nowoczesnością, technologią i silnym charakterem.

 

Opływowy i muskularny kształt błotników i pokrywy silnika kontrastuje z „technicznymi” elementami wlotów powietrza i przednich świateł.

 

Z tyłu mocniej zaznaczony czarny pas na klapie bagażnika dodaje wyrazistości i szerokości. Dwa punkty świetlne zachodzące na boki nadwozia to tzw. Citroën light Wings – „skrzydła świetlne Citroëna”.

Prawdziwy kokon

 

Zaprojektowany dla rodzin

 

C5 Aircross Concept kryje także inne innowacje, zwłaszcza na pokładzie, które na razie jednak niech pozostaną tajemnicą. We wnętrzu Citroën zaprojektował strefę wellness. Pięć osób może poczuć się jak w salonie i delektować się relaksującą i spokojną podróżą.

Premiera jest zaplanowana na 2025 rok.

Prawdziwy kokon

 

Zaprojektowany dla rodzin

 

C5 Aircross Concept kryje także inne innowacje, zwłaszcza na pokładzie, które na razie jednak niech pozostaną tajemnicą. We wnętrzu Citroën zaprojektował strefę wellness. Pięć osób może poczuć się jak w salonie i delektować się relaksującą i spokojną podróżą.

Premiera jest zaplanowana na 2025 rok.

Stylistyka
w służbie efektywności
Przedni pas Citroëna C5 Aircross jest gładki i opływowy, a lekko opadająca maska sprawia, że samochód sprawniej przecina powietrze. Pełne i obszerne kształty zrównoważonej sylwetki są też zoptymalizowane pod kątem aerodynamicznego przepływu powietrza. Mierzący 4,65 metra długości samochód ma smukły profil z przedłużonym tylnym zwisem, a umiarkowana wysokość 1,66 metra nie stawia nadmiernego oporu aerodynamicznego.
 
Tylna część została specjalnie zaprojektowana pod kątem poprawy osiągów aerodynamicznych. Dach jest pochyły, a górna część kabiny zakrzywiona. Projekt inspirowany jest światem technologii i urządzeń elektronicznych, szczególnie w zakresie układów chłodzenia i wentylacji. Obecność tych prążkowanych elementów bitonowych na tylnym, podzielonym na 4 części panelu, pomaga sterować przepływem powietrza.