CITROËN: 100 LAT ŚMIAŁOŚCI I INNOWACYJNOŚCI
KORZENIE LOGOTYPU
André Citroën w trakcie podróży po Polsce w 1900 r. odkrył nowy sposób wytwarzania metalowych kół zębatych. Jedno z zaobserwowanych rozwiązań wykorzystywało słynne szewrony. Inżynier i politechnik, przyszły założyciel Citroëna, kupił licencję i zaadaptował ją w swoich francuskich fabrykach, po czym wykorzystał dwa szewrony jako znak firmowy swojego pierwszego przedsiębiorstwa.
KORZENIE LOGOTYPU
André Citroën w trakcie podróży po Polsce w 1900 r. odkrył nowy sposób wytwarzania metalowych kół zębatych. Jedno z zaobserwowanych rozwiązań wykorzystywało słynne szewrony. Inżynier i politechnik, przyszły założyciel Citroëna, kupił licencję i zaadaptował ją w swoich francuskich fabrykach, po czym wykorzystał dwa szewrony jako znak firmowy swojego pierwszego przedsiębiorstwa.
STULETNIA HISTORIA
WIRTUALNE MUZEUM CITROËN ORIGINS
Wirtualne muzeum zadebiutowało w 2016 r. i jest dostępne w 65 krajach. Zaprezentowano w nim kolekcję 83 legendarnych modeli Citroëna.
Wizyta w muzeum to niezwykle głębokie doświadczenie wizualne i dźwiękowe, podczas którego można podziwiać trójwymiarowe modele Marki zarówno z zewnątrz, jak i od środka.
CITROËN CONSERVATOIRE
Od 1919 r. Citroën pisze kolejne rozdziały niezwykłej historii w dziejach motoryzacji. Dziedzictwo Marki można podziwiać w Conservatoire Aulnay-sous-bois - muzeum, w którym znajduje się jedna z największych kolekcji motoryzacyjnych na świecie zawierająca ponad 400 historycznych modeli Citroëna. Znajdują się w nim również archiwalne dokumenty przemysłowe i handlowe, dzięki którym można poznać historię naszej legendarnej marki.